понедельник, 8 сентября 2014 г.

Методичні рекомендації щодо ведення та перевірки зошитів з математики в навчальних закладах

Вимоги до ведення та перевірки зошитів з математики регламентуються методичним листом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах» (окрім кількості контрольних робіт). Відповідно до цього листа, кількість робочих зошитів з математики визначається за класами:
–       5-6 класи – два зошити (з математики);
–       7-9 класи – два зошити з алгебри і один з геометрії;
       10-11 класи – один зошит з алгебри та початків аналізу і один зошит з геометрії.
Для контрольного тематичного оцінювання передбачаються окремі зошити для кожного предмета (математики, алгебри, геометрії), що зберігаються протягом навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі. Тематичні контрольні роботи перевіряються в усіх учнів з наступною корекційною роботою в тих самих зошитах. Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
З метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного режиму рекомендуємо встановити такий порядок ведення зошитів:
       зошити підписувати мовою, що вивчається;
       записи в зошиті виконувати кульковою ручкою із синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення рисунків використовувати простий олівець);
       креслення виконувати олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписувати ручкою;
       неправильний запис необхідно охайно перекреслити (а не брати у дужки чи витирати гумкою або використовувати коректор);
       між класною й домашньою роботою доцільно пропускати 3-4 клітинки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, клітинок не пропускають);
       у зошитах 5-9 класів записувати дату словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, у класній роботі зазначати назву теми уроку, наприклад:

Сьоме вересня
Класна робота
Пряма. Промінь. Відрізок
       у 10-11 класах у робочих зошитах можливе й інше оформлення: дату на полях позначають трьома парами арабських цифр (23.09.13), а на рядку – вид роботи;
       у зошитах для контрольних робіт в усіх класах доцільно записати лише дату й тему, у межах якої виконується контрольна робота, наприклад:
Перше жовтня
Нерівності
Звертаємо увагу, що після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
При розв'язуванні вправ, задач доцільно позначати номер завдання (№16), а не уточнювати (задача 16 або вправа 16).
Зошити, в яких виконуються навчальні класні та домашні роботи, рекомендується перевіряти:
       у 5-6 класах один раз на тиждень;
       у 7-9 класаходин раз на два тижні;
       у 10- 11 класах з математики – двічі на місяць;
Під час перевірки зошитів рекомендуємо враховувати такі критерії:
       наявність різних видів робіт;
       якість виконання робіт;
       обсяг роботи (зіставлення зробленого на уроці та вдома);
       охайність;
       дотримання єдиних вимог орфографічного режиму.
Учитель також може перевіряти та оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо). Рекомендуємо не обмежуватися лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а й практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми.
У робочому зошиті учитель робить запис: Ведення зошита і виставляє оцінку (наприклад: Ведення зошита – 9).
У разі використання зошитів з друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, учитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, у зошитах з друкованою основою, або на окремих аркушах.
Для підвищення мотивації учнів щодо охайного ведення зошита, акуратності виконання записів, графіків та рисунків рекомендуємо учителям використовувати вербальні звернення та оцінні судження, наприклад: «Молодець», «Намагайся писати охайніше», «Зверни увагу на...» тощо.
  

Комментариев нет:

Отправить комментарий